Over VOC

Vakopleiding Carrosseriebedrijf (VOC) is als landelijk erkend opleidings- en exameninstituut verantwoordelijk voor technische-, management- en ondernemersopleidingen in de carrosseriebranche. Daarnaast beschikt VOC over een breed pakket gerichte (bijscholings)cursussen voor wie zich op specifieke delen van het vakgebied wil bekwamen.

Op deze pagina vind je veelgestelde vragen

Algemeen

  • Ik heb geen inlogcode?

Om een inlogcode voor www.voc.nl te ontvangen kun je een mail sturen naar klantcontact@voc.nl

  • Ik kan niet inloggen op mijn e-learning?

Inloggen voor een e-learning kan hier. Ga naar de juiste e-learning en vul je gebruikersnaam en wachtwoord in. Let op: neem je gebruikersnaam en wachtwoord precies over zoals je deze hebt gekregen, ze zijn hoofdletters en/of kleine letters gevoelig.

Lukt het niet om in te loggen, neem dan contact op met de VOC Binnendienst.

  • Ik wil een adreswijziging doorgeven

Een adreswijziging kun je doorgeven via klantcontact@voc.nl.

Wil je een adreswijziging doorgeven voor de VOC-krant. Vul dan het contactformulier in van MN.

  • Hoe werkt het online inschrijven voor een cursus?

Open, nadat je je hebt ingeschreven, het winkelmandje en controleer de inhoud. Ga akkoord met de algemene voorwaarden en klik rechts om je inschrijving definitief te maken.Wanneer in beeld verschijnt “Bedankt voor je inschrijving” is je inschrijving voltooid.

  • Ik ontvang graag een opleidingsoverzicht van mijn medewerkers?

Met de online tool InZicht krijg je inzicht in behaalde resultaten en competenties van je medewerkers. De kosten voor InZicht zijn € 125,00 per jaar. Lees hier meer informatie en schrijf je direct in.

  • Hoe moet ik certificaten uploaden in InZicht?

In InZicht vind je, zodra je bent ingelogd, een de handleiding. Daarin staat uitvoerig beschreven hoe je certificaten in InZicht kunt uploaden. Heb je toch nog vragen neem dan contact op met één van onze klantcontact medewerkers, klantcontact@voc.nl.

  • Ik wil mijn cursusdatum wijzigen?

Voor een wijziging van een cursusdatum kun je contact opnemen met één van onze klantcontact medewerkers, klantcontact@voc.nl. Let op de algemene voorwaarden.

  • Ik wil mijn cursus annuleren?

Voor het annuleren van een cursus kun je contact opnemen met één van onze klantcontact medewerkers, klantcontact@voc.nl. Let op de algemene voorwaarden.

  • Wanneer/Hoe moet ik de cursus betalen?

VOC stuurt een aantal weken voor de cursusdatum een factuur. Na ontvangst van de factuur heb je 14 dagen de tijd om deze factuur te betalen. Op de factuur vind je de betaalinstructies.

 

Certificaten, diploma’s en Audatex pas

  • Ik heb mijn certificaat niet ontvangen?

AST-certificaten behaald voor 1 november 2015 kun je vinden in je persoonlijke FOCWA portfolio

AST-certificaten behaald na 1 november 2015 en certificaten voor andere cursussen kan je opvragen via binnendienst@voc.nl.

  • Ik ben mijn certificaat kwijt kunnen jullie een nieuwe sturen?

Je kunt schriftelijk een nieuw certificaat aanvragen via binnendienst@voc.nl.

De kosten hiervoor bedragen € 10,- per certificaat.

  • Ik ben mijn Audatex pas kwijt?

Vanaf 1 januari 2017 wordt er niet meer met de Audatex pas gewerkt. Je certificaat is nu het bewijs dat je voldoet aan de eisen.

 

Leerbedrijven

  • Ik wil graag een Leerbedrijf worden?

Een bedrijf moet een "erkend leerbedrijf" zijn om leerlingen te mogen opleiden. Praktische begeleiding is in handen van de praktijkopleider van het leerbedrijf. VOC ondersteunt bedrijven en leerlingen in praktijkervaring door APO-dagen aan te bieden.

Ben je nog geen Erkend leerbedrijf? Neem dan contact op met SBB

 

OOC

  • Ik draag af aan OOC en wil subsidie aanvragen?

Voor vragen over OOC en subsidies kun je terecht op www.oocinfo.nl.

  • Wat is mijn OOC aansluitnummer?

Dit nummer staat op factuur die je ontvangt van MN.Voor vragen hierover kun je contact opnemen met MN.