Communicatie en klantrelatie autoruitherstelspecialist

Klanten wil je graag tevreden houden. Dit doe je natuurlijk door je werk goed te doen maar ook door goed te communiceren met de klant. Door helder te communiceren komt niemand voor verrassingen te staan.

 

Doel

Maar hoe doe je dat? Wat vertel je wel en wat is niet nodig?

Van het eerste klantcontact en het aannemen van een opdracht tot een tevreden klant. Deze cursus helpt je daarbij. Tijdens deze cursus leer je je nog beter te verplaatsen in de gedachten van de klant. Je krijgt inzicht, kennis en de vaardigheden om een goede klantrelatie op te bouwen.

Programma

• Hoe neem je een opdracht aan en hoe stel je je op bij een eerste klantcontact: je leert jezelf te presenteren als de deskundige en wekt vertrouwen op bij de klant

• De intake van het voertuig: je geeft de klant direct informatie over de staat van het voertuig maar ook over wat later in het proces pas kan worden geconstateerd

• Afspraken maken: je maakt duidelijke afspraken over de oplevering en afwikkeling van de opdracht

• Duidelijkheid geven over de opdracht: je informeert de klant over de werkzaamheden en tijdsduur

• De klant na afloop informeren over de uitgevoerde werkzaamheden en de resultaten. Maar ook over zaken die tijdens de werkzaamheden zijn geconstateerd, maar die niet eerder met de klant besproken zijn

• Vragen en klachten van klanten beantwoorden

Examen informatie

De toetsing bestaat uit een meting van de actieve deelname van de cursist aan de training.

 

Certificaat informatie

Na het behalen van een voldoende resultaat ontvang je het BKS-certificaat 'Communicatie en klantrelatie Autoruitherstelspecialist'. Deze branchekwalificatie is onderdeel van de Toelatingseisen en gedragsregels van FOCWA bedrijven.

Cursus dagen

Cursusnaam
Communicatie en klantrelatie autoruitherstelspecialist
Cursuskosten (excl. btw)
€ 375,-
Studieduur
1 dag
Cursusnummer
5.110