Communicatie met klanten

Klanttevredenheid heeft alles te maken met het communiceren met een klant. Heldere communicatie is hiervan het ‘codewoord’. Interne en externe communicatie is van groot belang om de doeltreffendheid van de organisatie te onderstrepen. Een deskundige en vakbekwame uitstraling hoort daarbij. In deze training wordt stilgestaan bij de opbouw van een duurzame klantrelatie.

Doel

Het verbeteren en bevorderen van klantgericht denken. Dat betekent inzicht, kennis en vaardigheden verwerven in het ontwikkelen van duurzame klantrelaties.

Hoe maak je van je klant een fan? Wat levert klantgericht werken op? Wanneer ben je nu klantvriendelijk? Meer weten? Vraag hier de whitepaper aan. Volg deze training en krijg concrete handvaten.

Doelgroep

Medewerkers, managers en directeuren/ eigenaren.        

Programma

Onderwerpen die gedurende de cursus aan de orde komen zijn:

  • klantgerichtheid bevorderen
  • effectief omgaan met klanten
  • afsprakenbeheer
  • klachtenmanagement
  • strategische probleemoplossing
  • praktijkopdrachten oefenen

 

Werkwijze

De theorie wordt ondersteund met opdrachten die een relatie leggen met de praktijk van de deelnemers. Van de cursisten wordt gevraagd deze in en voor het eigen bedrijf uit te werken en in te leveren bij de cursusleider. In de trainingen wordt hierop ingegaan en wordt persoonlijk advies gegeven voor verdere toepassingen. Van cursisten kan ook gevraagd worden uitgewerkte opdrachten aan medecursisten toe te lichten, waardoor het groepsproces en het van elkaar leren wordt gestimuleerd.

 

Examen informatie

De cursus wordt afgesloten met een BKS-toets.

Certificaat informatie

Na het behalen van een voldoende resultaat voor de BKS-toets ontvang je een BKS-certificaat.

Cursus dagen

Plaatsen vrij
07 jun 2019 en 14 jun 2019 Regionaal Opleidingscentrum VOC N'gein, Nieuwegein 12
Cursusnaam
Communicatie met klanten
Cursuskosten (excl. btw)
€ 755,-
Studieduur
2 Dagen
Cursusnummer
6.601